Stále žijeme v naději, že naše děti rozpráší kabinetní teorii o uhlíkové neutralitě a svět se vrátí do normálních kolejí. Děláme maximum pro to, aby naše děti byly chytré a vzdělané. Česká školní inspekce to pravidelně kontroluje a vydává výroční zprávy. Závěry výročních zpráv nás nadějí naplňují.
Ve školním roce 2022/2023 ověřovala Česká školní inspekce na výběrovém souboru žáků 9. tříd základních škol a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií dosažené výsledky vzdělávání. K rozprášení kabinetní teorie o uhlíkové neutralitě budou potřeba děti kategorie 1 (nejvyšší úroveň: žáci s nejlepšími výsledky, schopní řešit i nejvíce komplikované testové položky) a děti kategorie 2 (vyšší úroveň: žáci, zvládající ověřovaná témata na vyšší úrovni, a to včetně schopnosti řešit náročnější úlohy). S žáky kategorie 3 (minimální úroveň: žáci, zvládající ověřovaná témata na úrovni nezbytného minima) a s žáky kategorie 4 (nedostačující úroveň: žáci, nezvládající ve svých odpovědích ani minimální úroveň ověřovaných témat a chybně řešící i nejjednodušší testové položky) počítat nemůžeme.
Až se naše děti jednou v dospělosti sejdou v rozprašovací komisi, 46% z nich pochopí fyziku uhlíkové neutrality, 36% z nich pochopí chemii uhlíkové neutrality a 46% z nich pochopí přírodopisnost uhlíkové neutrality, což je dostatečné množství na to, aby společně kabinetní teorii o uhlíkové neutralitě úspěšně rozprášily.
Naši naději živí také představa, že bude-li mít rozprašovací komise alespoň pět členů, dva z nich budou rozumět fyzice, chemii a přírodopisu a zbývající tři členy přehlasují. Ze základů matematiky totiž budou vědět, že dva jsou více než tři.