Mluvčí skupiny VW prohlásil, že skupina „musí zbrzdit současný nekontrolovaný výbuch cen plynu a elektřiny“. Týká se to velkých továren VW v Německu, v České republice a na Slovensku. K tomu řekl:
„Südwesteuropa oder die Küstenregionen Nordeuropas, die einen besseren Zugang zu Flüssiggaslieferungen aus dem Meer haben, könnten von einer Produktionsverlagerung profitieren.“
(Thomas Steg, 23.9.2022)
Posloucháme-li opatrná vyjádření mluvčího, ke kterým dostal oprávnění od vedení automobilky, vezměme jed na to, že alternativní plány jsou již na stole v pokročilém stadiu rozpracování. Trpí-li mladoboleslavská automobilka nekontrolovaným výbuchem cen plynu a elektřiny, její trápení umenší přesun výroby z České republiky do jihozápadní Evropy nebo do pobřežní oblasti severní Evropy, které mají lepší přístup k dodávkám LNG z moře. Trpíme-li v prostředí, které nám ubližuje, musíme bolestivé prostředí opustit. Reagujeme naprosto racionálně.
Již před nějakým časem pronikly na veřejnost informace o plánovaných odchodech mladoboleslavského top managementu. Spekulovali jsme, podporovali jsme konspirační teorie, ale nyní se znovu potvrzuje, že kdo v událostech a jevech posledních let nevidí potvrzení konspiračních teorií, je buď slepý, anebo je sám konspirátor.
Mladá Boleslav v tom nebude výjimečná, až bude následovat osud Detroitu. Jak bude vypadat český „rezavý pás“ ?
Sklářské hutě vznikaly tam, kde byl dostatek písku, vody a dřeva. Je dost míst, kde je dostatek písku, vody a levného plynu. Železářské hutě vznikaly tam, kde byl dostatek rudy a uhlí. Je dost míst, kde je dostatek rudy a levného uhlí. Chemické varny vznikaly tam, kde byl dostatek prvosurovin. Je dost míst, kde je dostatek prvosurovin a levná ropa a levný plyn.
Tam, mimo český rezavý pás, budou také pekárenské pece, mlékárenské varny a jateční mrazáky.