Ahmed ležel na palandě a zíral do stropu. Před očima mu běželo to, co právě viděl ve zničené zprávě, a nevěřil vlastním očím. Spatřil zlomek analýzy C. Kdyby nevěděl, kam projekt míří a jaký bude konečný osud České republiky, zřejmě by sáhnul po antidepresivech.
Vedle dat o osobách, zapojených do projektu C (nelze mluvit o osobách najatých, neboť část osob se zapojila z přesvědčení a část osob se zapojila z hlouposti), byla představena ultimátní verze Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (RVP ZV), tj. ve své cílové podobě. Ahmed si nezapamatoval vše, ale zhruba toto:
Základní vzdělávání bude spojeno s povinností školní docházky pouze pro chlapce. Dívky budou moci navštěvovat oddělené třídy, pokud základní škola pro ně vytvoří podmínky, jinak budou odkázány na domácí nebo soukromé vzdělávání. Neplnění povinnosti školní docházky dívkami nebude sankcionováno až do změny školského zákona, poté bude ze zákona úplně vypuštěno.
Na základních školách, které umožní výuku dívkám, budou striktně odděleny prostory, ve kterých se mohou chlapci a dívky pohybovat. Do té doby zavedená genderová opatření (na základě Istanbulské úmluvy) budou odstraněna. Jakékoli připomínky minulého multigenderového, transgenderového či agenderového přístupu ze základních škol zmizí pod sankcí uzavření školy.
Změn dozná také učitelský sbor, z něhož budou vytlačovány ženy. Cílovým stavem jsou zcela mužské učitelské sbory, přičemž odměňování učitelů výrazně posílí až na úroveň platů v justici. Současně se z učitelů stanou veřejní činitelé se všemi atributy, včetně ochrany a trestní odpovědnosti. Útok na učitele bude těžkým zločinem.
Budou provedeny rozsáhlé přestavby školních budov, zejména prostor, určených pro tělesnou výchovu, jež se stanou multifunkčními, a stravovacích prostor, jsou-li součástí školy. Kabinetní prostory budou zrušeny, zejména ty, týkající se sekulární výuky, například přírodopisné kabinety, kabinety biologie, fyzikální a chemické kabinety a kabinety výpočetní techniky. S tím souvisí i podstatná změna vzdělávacích oblastí.
Z výuky na základních školách budou odstraněny matematika, fyzika, chemie, přírodopis, zeměpis, výtvarná výchova, cizí jazyky, počítače a další, přičemž učebnice dějepisu a literatury budou přepracovány dle pokynů, jakož i zpěvníky pro hudební výchovu.
Cíle základního vzdělávání zůstanou stejné: pomoci utvářet a postupně rozvíjet klíčové kompetence a poskytnout spolehlivý základ všeobecného vzdělání, orientovaného zejména na situace, blízké životu, a na praktické jednání. Za klíčové kompetence se bude považovat souhrn vědomostí, dovedností, schopností, postojů a hodnot, důležitých pro osobní rozvoj a uplatnění každého člena společnosti. Nejdůležitější klíčovou kompetencí bude znalost koránu.
Odtud se bude odvíjet schopnost chlapců prakticky jednat v situacích, blízkých životu (a smrti).