27.3.2019 17:21 NOBELOVY PLAKETKY ZA ŠKOLOU
Učitel na střední škole předložil studentům k řešení maturitní příklady z matematiky, jež museli řešit jejich rodiče. Protáhlé obličeje studentů se protáhly natolik, že jim brady spadly pod školní lavice.
„Potkají se dva známí a jeden povídá: ‚Mám tři dcery‘. Druhý se zeptá: ‚Jak jsou staré ?‘
‚Součin jejich věků je 36‘ – ‚To mi nestačí.‘
‚Součet jejich věků je stejný jako počet oken v domě naproti.‘ – ‚To mi stále nestačí.‘
‚Nejstarší má modré oči.‘ – ‚Aha, to už mi stačí. Jsou staré x, y, z.
Kolik je x, y a z ?“
Mezitím se mnohokrát změnily předpisy o maturitní zkoušce a v roce 2018 museli studenti řešit například tuto maturitní úlohu:
„Modelka Tereza měla přislíbený výdělek o 5 000 korun vyšší než modelka Marie, ale nakonec si obě modelky vydělaly stejně. Přitom Tereza si vydělala o polovinu více, než měla přislíbeno, a Marie dokonce dvojnásobek toho, co měla přislíbeno.
Kolik korun si vydělaly dohromady Tereza s Marií ?“
Podíl neúspěšných maturantů z matematiky se v průběhu času pohybuje bez výrazných výkyvů mezi 15% až 24%. Kontrolní otázka:
Proč s klesající náročností zkoušky z matematiky neklesá procento neúspěšných maturantů ?
„To je to, proč vlastně pro mě nemá smysl, abych já studoval a stával se ze mě vědec, když to, co jako potřebujeme, už vlastně vynalezené máme.“
(student Petr Doubravský, mluvčí Fridays For Future, 15.3.2019)
Odpověď na kontrolní otázku:
Všechno, co studenti potřebují, se dozvědí každý pátek na demonstraci za školou. Například i to, že Tereza s Marií si nepotřebují vydělávat, když obdrží nepodmíněný příjem.