15.8.2015 21:26 KAREL TO POŽENE VEJŠ
Karel se rozhodl prodat byt. Zjišťoval si, na co všechno si při prodeji musí dát pozor, aby byl prodej právoplatný a úspěšný. Vedly ho k tomu negativní zkušenosti lidí, kteří přišli jak o byt tak o peníze. Zvláštní pozornost musí věnovat převodu kupní ceny a zápisu nového vlastníka na katastru nemovitostí. Nejspíše použije smlouvu o úschově. Dojedná podání daňového přiznání k dani z převodu nemovitosti, úhradu daně, převody smluv o dodávce energií, vody, služeb, odhlášení trvalého pobytu z adresy nemovitosti, a tak dále.
Karel si podal inzerát. Rohodl se byt prodat nejvyšší nabídce. Jinou podmínku neměl.
Karlovi se přihlásili tři zájemci. Pan Jan P., paní Eržika B. a manželé Jitka a Pavel K.
Se všemi si sjednal prohlídku bytu. Všem sdělil minimální cenu, za kterou je ochoten byt prodat a současně informaci, že byt prodá nejvyšší nabídce a tutéž podmínku předloží i ostatním zájemcům.
Výsledek byl následující:
Pan Jan P. se omluvil, že byt mu dispozičně nevyhovuje. „Šukares, tunjo“ souhlasila paní Eržika B. s minimální cenou: Manželé Jitka a Pavel K. sehnali již jiný byt. Karel předložil paní Eržice B. rezervační smlouvu. Rezervační smlouva uváděla ve svém závěrečném článku, že je „uzavřena vážně, srozumitelně a ze svobodné vůle smluvních stran a nikoli za nápadně nevýhodných podmínek pro kteroukoli ze smluvních stran“. „Šaj he“ sdělila neochotně paní Eržika B.
Karel se zaradoval. Karel se zaradoval předčasně.
Když Karel vyzval paní Eržiku B. k uzavření kupní smlouvy na prodej nemovitosti, paní Eržika B. mu bez uzardění (mohlo to být i s uzarděním, kdo ví) sdělila: „Naachajuvav“ a že o koupi bytu nemá zájem, protože včera „kerel khul“, ztratila práci.
Karel se rozhodl, že nenechá ze sebe dělat pitomce. Karel se rozhodl, že to požene to vejš.
Třeba až k ombudsmance.