Na otázku, co znamenají roky 2030 a 2035 v záchranném plánu odborářů Volkswagenu (Masterplan 2025-2030-2035), šéfka odborů odpověděla:
„2030 is essentially about medium-term planning security for our sites and companies. Which factories will receive which products ? How do we divide the future path between ICE technology and the BEV future towards CO2 neutrality ?“
(Daniela Cavallo, 10.2024)
Německý Volkswagen, který kdysi soupeřil s japonskou Toyotou o to, kdo bude největší automobilkou světa, nyní soupeří se všemi atomobilkami o to, kdo bude v největším průseru. A soupeří špatně, neboť špatně vyhodnocuje dopady tzv. duální strategie (spalovacích motorů ICE a elektrických motorů BEV). V tomto soupeření má Volkswagen velkou šanci uspět a jednou provždy zmizet z trhu i se svými elektrickými brouky v hlavě.
Přesto – jistá možnost tu stále je. Vezme-li managemment spolu s odbory rozum do hrsti a přizpůsobí se trhu, mohl by se německý kolos ještě zachránit. Znamenalo by to vyházet všechny dosavadní designéry a najmout zelené gumy. Po vývojové a zkušební fázi by mohl světlo světa spatřit první passat s věží.
Věž může být volitelně otočná nebo pevná. Osazena bude kanónem a za příplatek kulometem a granátometem. Na výběr bude metalíza pro letní provoz a metalíza pro zimní provoz. Součástí výbavy bude základní sada střeliva. Takto inovovaný passat půjde na dračku. V nadcházející složité době bude zajištění vlastní bezpečnosti prioritou číslo jedna.
Pokud se k záchraně mateřské firmy připojí i tuzemská automobilka, budeme si moci pořídit BVP ve verzi fabia. Jako vedlejší pozitivní efekt bude, že namísto vyhlašování sbírek na drony prostě a jednoduše věnujeme do sbírky vlastní automobil.