Jak asi vypadá nadšený konzument zpravodajství České televize ? Nebo nadšený konzument zpráv na Seznamu ? Má například šišatou hlavu, takže ho poznáme na první pohled ? Nebo má abnormality skryté pod oděvem a poznáme ho až v plavkách na plovárně ? Rádi bychom konzumenty ČT a Seznamu poznali na dálku, a to z prostého důvodu – aby ten oblouk, který podnikneme, byl co největší. Bohužel realita je mnohem nudnější.
Nadšený konzument vypadá jako my. Nemá ani šišatou hlavu, ani ďáblovo znamení na kůži. Jezdí s námi tramvají, tlačí s námi nákupní vozík, sportuje s námi v parku. Nepoznáme ho, pokud mlčí. Mlčící nadšený konzument zpravodajství ČT a Seznamu je od nás nerozeznatelný. Vůbec netušíme, odkud by k nám mohlo přilétnout toxické slůvko, které vyvolává osypky. Má to svoji nevýhodu v neplánovaných malých obloucích, ale má to také jednu obrovskou výhodu.
Jelikož nadšení konzumenti zpravodajství ČT a Seznamu se nám vzezřením podobají jako vejce vejci, můžeme s nimi zapřádat hovory o počasí (bez podtextu o oteplování), o barvách duhy (bez podtextu o průvodech), o broučcích (bez podtextu o kuchyni), o zelené trávě (bez podtextu o zelené duši) či o červáncích (bez podtextu o rudé duši). Absolvováním mnoha takových hovorů se vytrénujeme v nekonfliktní osoby.
Nakonec si dokonce pustíme zpravodajství České televize či si přečteme zprávy na Seznamu, věnující se výhradně počasí, barvám duhy, broučkům, zelené trávě a červánkům.
Už dělám oblouk i před bratrem. Kam ta plytkost až doroste?
Děkuji.