Motto: „1) Částečně odtučněný prášek z Acheta domesticus (cvrčka domácího) se povoluje k uvedení na trh v Unii. Částečně odtučněný prášek z Acheta domesticus (cvrčka domácího) se zařazuje na seznam Unie pro nové potraviny stanovený v prováděcím nařízení (EU) 2017/2470.“
(čl.1, Prováděcí nařízení Komise (EU) 2023/5, 3.1.2023)
Najatí marketéři zoufale vymýšlejí, jak svým chlebodárcům vyhrát volby. Zkoumají nálady obyvatel s cílem udělat z obyvatel voliče a přimět je k jedné jediné volbě. Logicky se zaměřují na nejpočetnější skupiny obyvatel, ať už početnost poměřují jakýmkoli kritériem. Samozřejmě nejpočetnější skupinou jsou živí lidé, všechny ostatní skupiny mají početnost nižší. Existuje ovšem jedna skupina obyvatel, která může být sázkou na jistotu.
V roce 1998 mohl předseda strany Důchodci za životní jistoty uchvátit téměř 1,2 miliónu voličských hlasů. Namísto toho musel kvůli prohrané sázce o to, zda se dostane do poslanecké sněmovny, sníst brouka kovaříka, vsazený chroust nebyl k sehnání. Za pět let by mohl uchvátit již přes 1,3 miliónu hlasů, za deset let přes 1,5 miliónu hlasů, dnes by to bylo již závratných 2,3 miliónu hlasů. Takovýmto potenciálem by nedisponovala žádná jiná politická síla, pokud by se důchodci spojili na přísně věkovém kritériu.
Marketéři nejsou hloupí. Vědí, že důchodci nejsou monolitická skupina. Spojuje je výhradně věk a také zdraví, které již nelze označit za vynikající. Jinak jsou navýsost heterogenní skupinou s rozdílnými zájmy a preferencemi. Pokud se ale najde šikovný marketér, který vyhmátne společný jmenovatel této skupiny, mají ostatní politické síly zaděláno na problém. V příštích parlamentních volbách může jít již o mohutnost 2,4 miliónu voličských hlasů.
Můžeme si zahrát hru na marketéra. Kolik těch z 2,4 miliónu voličů by nám zatleskalo, kdybychom proti výhře vsadili pozření cvrčka domácího ? A kolik těch z 2,4 miliónu by se udělalo z nás nevolno a pozvracelo by se ?
2,4 miliónu voličů čeká na lepší nápad. 2,4 miliónu hlasů leží na ulici.