„We are seriously in an information environment that is polluted, and we need to to clean up the pollution.“
(The World Economic Forum)
Když chceme něco vyčistit, používáme různé čistící prostředky. Chceme-li vyčistit boty, použijeme kartáč. Chceme-li vyčistit skvrnu na košili, sáhneme po čikuli nebo po nové košili. Chceme-li vyčistit vlasy, polijeme vlasy petrolejem nebo strčíma hlavu na sedm dní do vody. Chceme-li vyčistit hlavu, odložíme brýle na čtení a televizní ovladač. Chceme-li se vyčistit zcela, použijeme kyselinu sírovou. Chceme-li vyčistit informační prostředí, zajdeme si pro radu na Světové ekonomické fórum.
Čistící prostředek na znečištěné informační prostředí je jednoduchý. Na WEF nám řeknou, která informace je špinavá a která informace je čistá. Na WEF mají tisíce odborníků, kteří se nezabývají ničím jiným, než špiněním informací. Přesně tedy vědí, na kterou informaci sáhli znečištěnou rukou. Tato informace je pak snadno identifikovatelná, neboť jim nevoní. Postříkáme-li vzduch, prosycený informačním znečištěním, čistícím sprejem, špinavé informace popadají jako mouchy na zem. Stačí tedy jen zakoupit čistící sprej.
Čistící sprej na znečištěné informační prostředí se dá koupit ve specializovaných prodejnách jako je WEF. Je možné ho koupit také v České televizi, tam ale raději nestrkejme hlavu, aby se nám neznečistila. Ideálním způsobem, jak získat čistící sprej na znečištěné informační prostředí, je procházka lesem, naslouchání ptákům, sbírání jahod, občas si můžeme dovolit i zabloudit, strach ze ztráty orientace je vynikajícím čistícím prostředkem.
Lpění na orientaci je nejvýznamnější polutantem informačního prostředí. Necháme-li se vést přírodou, zaručeně se nám bude dýchat lépe.