PROČ JSEM SE NESTAL PIRÁTEM – DOVĚTEK

5.9.2017 18:29 PROČ JSEM SE NESTAL PIRÁTEM – DOVĚTEK
Pirátská loď mě veze do svobodného prostoru, například na vlnách internetu jako prostředku „pro vyjadřování názorů, sdílení informací, práci a zábavu“. Svobodný internet stál na pirátském počátku (serverovna portálu The Pirate Bay, 31.5.2006) a zůstává v ohnisku dlouhodobého pirátského programu.
Svobodný prostor není ovšem zaručen jen svobodným internetem, na kterém průměrný člověk stráví jen část svého života, ale také svobodou v místech mimo internet, kde se průměrný člověk pohybuje převážnou část svého života. Kdyby to tak nebylo, v pondělí by mě mohli zmlátit policejní složky státu, v úterý bych si postěžoval na svobodném internetu, ve středu by mě zase zmlátili policejní složky státu, ve čtvrtek bych si opět postěžoval na svobodném internetu, v pátek…a tak dokola.
Klíčem k pochopení, proč jsem se nestal pirátem, je správné vymezení pojmu svoboda, kterým není jen svobodné vyjadřování názorů, sdílení informací, práce a zábava. Správné vymezení pojmu svoboda nenajdu v pirátském programu pro volby 2017 ani v dlouhodobém pirátském programu. Nenajdu ho ani v encyklopediích, odborné literatuře, soudních verdiktech, natož pak v definicích politiků. Při cestě za rozklíčováním svobody mě nemůže nikdo následovat, neboť je to cesta výsostně soukromá.
Vracím se do dětství. Do doby, kdy se z miliónů podnětů tvořila moje představa o světě.
Svoboda je…obávám se, že to ani nemá slova. Nebo milióny slov jako skleněné střípky z vitráže v Sainte-Chapelle. Skládaly se od dětství do dospělosti a skládají se dodnes, nicméně obraz bylo možné v obrysech spatřit, už když mi úřednice na tehdejším národním výboru slavnostně předávala občanský průkaz. Je jasné, že hlavními architekty a designéry mého obrazu svobody byli rodiče a učitelé.
V pirátském programu jsem nenašel zmínku o tom, že by rodiče a učitelé měli dostat desetinásobek průměrné nominální měsíční mzdy v nepodnikatelské sféře.
Já to na hnoji už nějak dožiju. Dětem našich dětí přeji podněcující rodiče a učitele, aby také k životu nepotřebovaly zákony, vyhlášky a nařízení.
Příspěvek byl publikován v rubrice Chodec Optimista. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.