1.9.2017 20:42 VÝUKA KE SVOBODĚ
Je příhodná doba pro čas oznamování reforem školství. Intelektuálně bázlivější ministři školství vtiskávají svoji stopu do sádry dalšího nánosu na sochu boha vzdělanosti, ti osvícenější naopak předchozí nánosy z něho odstraňují.
Před rokem jmenovaná ruská ministryně školství Olga Vasiljevová, která měla v prezidentově administrativě na starosti problematiku vlasteneckého vzdělávání a podílela se na koncepci vlastenecké výchovy mládeže v Rusku (u mladých lidí je třeba zvýšit „morálně-psychologickou a fyzickou připravenost k obraně vlasti, věrnosti ústavní a vojenské povinnosti“, formovat „vlastenecké vědomí ve složitých podmínkách ekonomického a geopolitického soupeření“), zřejmě dostojí své pověsti a pár předchozích nánosů odstraní. Odpovědnost za školy bude z místních úřadů přesunuta na úřady regionální: „Znamená to navrácení škol, které se v současné době nacházejí mimo jakoukoli ochranu a péči státu, pod jeho správu a dohled.“
(Olga Vasilejvová)
Výchova k vlastenectví, i ozbrojenému, musí jít ruku v ruce s výchovou k demokracii. A to již od útlého dětského věku. Jen tak si děti v budoucnu budou umět ubránit svobodu.
Aby se podstata a smysl vzdělávání co nejvíce očistily od nánosů a současně učinily malým školákům co nejsrozumitelnějšími, plánuje ministryně doprovodit portrét prezidenta v každé školní třídě obrázky vlků a jehněte a připojit následující text:
„Demokracie je, když dva vlci a jedno jehně hlasují, co bude dnes k večeři. Svoboda je, když dobře ozbrojené jehně odmítá hlasovat. Vladimír.Putin.“
Bystřejší žáci v dospělejším věku jméno autora přepíší na správné: Benjamin Franklin.