21.3.2017 18:37 PRŮMYSL 4.0
„SPEEDFACTORY combines the design and development of sporting goods with an automated, decentralised and flexible manufacturing process. This flexibility opens doors for us to be much closer to the market and where our consumer is.“
(Herbert Hainer, CEO, ADIDAS)
Komu se otevírají dveře, je na zváženou. Z dřívějších deseti německých továren zůstala kvůli přesunu výroby do Asie otevřená pouze jedna, nyní se výroba vrací do Německa. Dělníky k linkám ovšem firma potřebovat nebude, jelikož výroba bude robotizovaná. Zda se dveře otevírají rovněž pro robotizovaného generálního ředitele CEO zůstává otázkou.
Zákazníci si tedy na robotizovaně vyrobené kecky musejí vydělat někde jinde.
Ve městě Ansbach, kde továrna stojí, si mohou na kecky vydělat například posluhou v místním benediktinském klášteře nebo směnami v místní psychiatrické léčebně. Jakmile si obolus vydělají, robotizovaná továrna jim vyrobí kecky na přání.
Na nový model pružného reagování na měnící se trendy už pružně zareagovali výrobci i v dalších oborech.
Porcelánka ASSTOFIT bude vyrábět klozetové mísy zákazníkům na zakázku. Na vstupu robotizované linky dojde k sejmutí rozměrových parametrů zákazníka a na výstupu bude k odběru perfektně padnoucí výrobek.
Podobně továrna firmy MOBILEDREAM bude snímat vstupní přání zákazníka a z výdejní místnosti bude možné odebrat robotizovaně vyrobený bicykl, traktor, vzducholoď nebo iphone, či jiné mobilní zařízení.
Revoluce, známá pod pojmem Industry 4.0, je prozatím v plenkách, ale možnosti jsou nedozírné.
Zajistil jsem si směny v blázinci a těším se na to, co všechno si koupím.