12.10.2015 23:58 ŠKOLNÍ ŘÁD
Založil jsem a zřídil základní školu. Při tvorbě školního řádu jsem si vzal na pomoc Pomůcku pro ředitele škol při tvorbě školního řádu, čj. MŠMT-10862/2015. Pomůcka je společná pro všechny druhy škol, tudíž bude jistě použitelná i pro moji základní školu.
Musím dbát na splnění obecných požadavků na školní řád, tj. normativnost, srozumitelnost, vnitřní provázanost a bezrozpornost, stručnost, přehlednost a upřednostňování pozitivních formulací.
Pustil jsem se do normativní, srozumitelné, vnitřně provázané, stručné a pozitivně formulované práce.
Poučen, že školní řád musí být vytvořen nejen v souladu s právními předpisy (tj. nesmí obsahovat ustanovení, která jsou v rozporu s právními předpisy), ale rovněž v jejich mezích (tj. nemůže mým žákům ukládat takové povinnosti, které nemají oporu v právních předpisech), tvořil jsem školní řád, který vycházel ze zásady vzájemné úcty, respektu, názorové snášenlivosti, solidarity a důstojnosti všech mých žáků a který splňoval podmínky zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví mých žáků a jejich ochranu před sociálně patologickými jevy a před projevy diskriminace, nepřátelství nebo násilí.
Zvláštní pozornost jsem věnoval problematice užívání náboženských symbolů v mé škole. Moje škola plošně neomezí náboženské symboly, a to ani na základě neutrálně znějícího ustanovení školního řádu (zakazujícího např. nosit všechny pokrývky hlavy), což nakonec ani ve školním řádu nemám. Takovým ustanovením ve školním řádu by totiž moje škola zasáhla do náboženské svobody chráněné Listinou základních práv a svobod. Současně by se tím moje škola dopustila porušení zákazu diskriminace ve smyslu zákona č. 198/2009 Sb., o rovném zacházení.
A to ne. Se všemi vždy jednám na rovinu. Zítra sestavím učební plán pro své děti od šesti do čtrnácti let. Mám celkem pět předmětů: Základy islámské kultury, Korán, Poezie, Kaligrafie a Pravidla správného chování.